sobota, 4 września 2010

O zamkniętych drzwiach i otwartym oknie

Czasem robi się smutno.
Człowiek ma wrażenie, że wszystkie drzwi pozatrzaskiwały się mu przed samym nosem i nie ma wyjścia. Niektóre drzwi trzaskaja tak gwałtownie, że człowek nie zdąży łepetyny odsunąć i dostaje po nosie.

Teraz przyszedł moment, w którym to ja jestem tym człowiekiem.
Dostaję po nosie i nie widzę drogi wyjścia.

Przypomniał się mi wiersz księdza Jana Twardowskiego "Kiedy mówisz"

Nie płacz w liście
nie pisz że los ciebie kopnął
nie ma sytuacji na ziemi bez wyjścia
kiedy Bóg drzwi zamyka - to otwiera okno
odetchnij popatrz
spadają z obłoków
małe wielkie nieszczęścia potrzebne do szczęścia
a od zwykłych rzeczy naucz się spokoju
i zapomnij że jesteś gdy mówisz że kochasz


Księże Janie od biedronki!
Czekam. Rozglądam się dookoła i wypatruję tego otwartego okna. Ono jest, tylko ja go jeszcze nie zauważyłam! Stąd ten mój nastrój...

***

Nastrój - nastrojem, a pogoda robi swoje! Za oknem szaruga, po szybie spływają strumienie deszczu, w szafach zrobiłam podmianę i letnie ubrania wepchnęłam w najdalszy kąt, niech nie drażnią oka...
Jesienny klimat przywołuje zestaw Agnesingap zatytułowany "Rowan cottage". Wykorzystałam ten zestaw do ozdobienia zdjęcia Hani z sierpniowego spaceru, podczas którego pogoda była iście październikowa (klik na zdjęcia, będą większe):


Nie byłabym sobą, gdybym nie zadziałała z przekorą! Sięgnęłam po zdjęcie wakacyjne przedstawiające pływającego Maćka. Pomysł taki podsunął mi świetny okręt z zestawu Agnesingap - koniecznie musiałam go użyć! Oto co powstało:


Zestaw Agnieszki jest naprawdę wyjątkowy! Możecie go mieć odwiedzając Sunflower Scrap - Zachęcam!!!

***

Drugim zestawem krążącym wokój jesiennych kolorków jest zestaw Rakusi "Bang, bang". Najpierw śpiąca Hania. Nie mogłam się powstrzymać, młoda spała tak słodko...(GSO - dzięki, Beatko!).

Drugi scrap to Antek. Antek jest małym urwisem, który - jak się okazało - jest tej samej grupie przedszkolnej co Hania. Imię "Antoś" nie schodzi z ust przedszkolaków. Antoś ma baaardzo mocny charakter, co sprawia, że z uporem i konsekwentnie dąży do tego, co sobie postawił za cel. A że czasem trzeba kogoś odepchnąć... Co mu tam! Na poniższej pracy Antek szuka grzybów. Z tego scrapa bardzo ucieszył się Antoni, dziadzio Antka (mój chrzestny ojciec) - zapalony grzybiarz. Już ma przyszykowane akcesoria grzybiarza i tylko czekać jak do domu zacznie znosić swoje trofea!


"Bang, bang" Rakusi dostępny jest w ShabbyPicke Deisigns, zaś elementy, jakie kryje w sobie są dużo bogatsze, niż zdołałam w moich pracach pokazać.

***

Na sam koniec Paprika i jej "Welcome in my blue lagoon".
Z tego zestawu powstały dwie prace w zupełnie innej kolorystyce. Oto one:

Hania i mewa.


Mały Bartosz i jego cudna minka.


Zestaw można nabyć w jednym z dwóch sklepów: w S&F albo w Scrap With Me. Jest w nim wiele elementów różowych, których w moich pracach nie wiedać, ale mozecie zobaczyć je oglądając na blogu Papriki prace zrobione przez dziewczyny z jej CT.

A teraz idę pootwierać okna w mieszkaniu - jak już ta jesień przyszła wcześniej, to niech zagości na dobre wraz ze świeżym powietrzem. Gdy przewietrzę mieszkanie, to może przewietrzy się mi umysł i zobaczę to otwarte okno, o którym pisał ksiądz Jan...

- To by było na tyle!

5 komentarzy:

Olenkamajka pisze...
Ten komentarz został usunięty przez autora.
Olenkamajka pisze...

Moja droga skrapusiowa kolezanko

znam Twoj smutek, zal, nastroj, bo u mnie to samo w zyciu obecnie sie dzieje, drzwi mi zamykaja i to z hukiem przed nosem, czesem moj nos"krwawi" i serce "krwawi" rowniez, jestem ostatnio przez te sytuacje bardzo drazliwa, ale....

mam cudowne dzieci wokol siebie, jeszcze wspanialsze wnuki...oni sa dla mnie wszystkim i dla nich musze sie pozbierac.
rowniez patrze dookola siebie i co widze...sa ludzie, ktorzy wiecej cierpia ode mnie, a dzielnie sie trzymaja...

okno otwarte jest...wierz mi, znajdziesz go, tylko troche czasu trzeba,


jak potrzebujesz porozmawiac..zapukaj do mnie, chetnie wyslucham , poradze , jesli bede potrafila

sciskam Ola

jesli masz Skype moj nick olenka935

Olenkamajka pisze...

a layouts cudne

Olenkamajka pisze...

dla ciebie http://olenkamajka.blogspot.com/2010/09/piosenka-dla-agawy-miley-cyrus-climb.html

doti40 pisze...

Jaki piękny wiersz!!!! Zdominował Twojego posta ;-) Prace też podziwiam, jak zawsze ... Trzymaj się!!!

To, co zrobiłam...

Wszelkie prawa do fotografii i tekstów zamieszczonych na tym blogu są własnością autora. Kopiowanie, powielanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie jest surowo zabronione.(Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).